Cuvinte Libere. Mulțumesc, Sorine! Mulțumesc, Prieteni !

Colegul Sorin Blada, căruia îi mulțumesc din capul locului, a transmis la Agerpres o relatare despre… întâmplările de sâmbătă, al căror personaj principal am avut onoarea să fiu. Mulțumită transcrierii înregistrării audio am aflat și eu câte ceva despre ce am spus. Nu mai reținusem nici un cuvânt din cauza emoțiilor trăite!Le preiau așa cum le-a redat Sorin:
„Nu e puţin lucru să fi fost prezent când Daniela Silivaş (gimnasta, n.r.) începea să umble pe o bârnă la 20 de centimetri şi peste 10 de ani să o întâmpini, de la Olimpiada de la Seul, mare campioană. Nu e puţin să-l întâmpini pe Avel Ritişan, unul dintre primii români care a coborât de pe Himalaya. (…) N-aş vrea să uit nici faptul că am fost la Cluj, împreună cu Viorel Jianu, să-l lămurim pe Bela Karoly şi pe Nadia Comăneci să vină la inaugurarea sălii de gimnastică din Deva, după care am fost cel care m-am ţinut de „cineva” responsabil ( Mircea Lucaciu,fie-i țărâna ușoară!, fost secretar județean de partid și președintele CJEFS, conform uzanțelor vremii- nota mea, N.Stanciu) de soarta sportului până când l-am lămurit să discute cu Bela Karoly despre strămutarea gimnasticii de la Oneşti la Deva”, şi-a amintit Nicolae Stanciu.
(Aș putea să adug mult mai multe fapte și evenimente dintr-o viață fabuloasă de ziarist de sport, unele se regăsec în cronicile sentimentale strânse în cărțuliile lansate tot sâmbătă, dar respect relatarea colegului și repet mulțumirea pentru…aducerea aminte).
În ceea ce priveşte starea presei de astăzi, ziaristul este de părere că, în ciuda greutăţilor de acum, mai tinerii săi colegi vor reuşi să readucă meseria „pe făgaşul ei de onoare şi de nobleţe”.”Meseria de ziarist, de jurnalist cum spuneţi astăzi, este una dintre meseriile care îţi permit să vezi, să comentezi şi să raportezi lumii ce-ai văzut, ce ţi s-a întâmplat, ce-ai trăit. (…) Sunt sigur că vor reuşi să treacă starea presei actuale din nou pe făgaşul ei de onoare şi de nobleţe. Este o meserie care-i conferă ziaristului, ca şi scriitorului, un drept rar, dreptul de a-şi pune numele sub un text în semnătură nudă- adică fără să fie însoţit de apostilele prof., dr., ing. Aş vrea foarte mult ca toţi jurnaliştii de astăzi să înţeleagă că nu oricine are acest drept”, a încheiat ziaristul.
Cu acest prilej aduc cele mai fierbinți mulțumiri tuturor participanților, prietenilor, cunoscuților, colegilor pentru onoare ce mi-a fost conferită ca Premiant…cu Marele Premiu de Suflet al Devenilor!

NICOLAE STANCIU

Lasă un răspuns

