Cronica sentimentală. Steaua lui…Nimeni!

Parcă ruşinat, parcă sătul, îndestulat de dezamăgiri şi decepţii provocate de fotbalul autohton nu am încheiat campionatul trecut cu obsedanta constatare: s-a încheiat o nouă ediţie proastă a campionatului românesc! Revin abia acum cu aceeaşi concluzie, dar un pic modificată: Cea mai proastă ediţie! Cauză pentru care nu am avut nici o aplecare asupra începerii noii ediţii de campionat. Pentru că ar fi trebuit să încep eventuala avancronică, evident sentimentală, cu titlul: A ÎNCEPUT CEEA CE VA FI CEL MAI NENOROCIT CAMPIONAT DE FOTBAL AL ROMÂNIEI DIN ÎNTREAGA SA ISTORIE!!!
Şi, cum aş fi putut face aşa ceva fără să-mi spargă capul vreun nebun?! Care chiar crede că Steaua „cu Mirel Rădoi” va fi altceva decât chiorul din campionatul orbilor. Aşa că mă afişez doar azi cu ceva despre fotbal, după atâta absenţă, pentru că efectiv nu mai rezist să aud-văd că toată presa zisă de sport este într-un prelungit orgasm de plăcere! Şi cară roabe de nisip şi ciment pentru a-i ridica acestui jucător oarecare o statuie! Pentru că aşa crede şi zice Gigi Becali, iar slugile din plata fanfaronului „scriitor” îl gâdilă la părţile sensibile, moi şi rotunde. O ruşine! Cum adică, la Supercupă vin nişte tembeli protevişti, exaltaţi, şi-l pun cap de afiş pe acest Nimeni, comparativ cu Dan Petrescu! Cine-i Rădoi, ce a făcut el în fotbal, ce palmares a strâns, unde, în ce meci a făcut ceva memorabil? Poate la Bistriţa, când a spart un geam la vestiare, tăindu-şi venele?! Altceva nu-mi amintesc!…După două înfrângeri ale Stelei „lui Rădoi”, aproape răstălmăcite în…succesuri, de cântătorii în plata fanfaronului puşcăriaş, acum după 3-0 la Tg.Jiu, nu mai poţi scoate…de nenorociţii ăştia! Care nici nu ştiu ce comentează, ce se întâmplă „pe verde”, ce e fotbalul…
Când îi văd-aud pe ăştia, eu care nu-l pot uita pe Mişa, un uriaş, un FOTBALIST care a marcat Istoria Fotbalului Românesc, pe lângă un jucător oarecare precum acest Rădoi, îmi vine să urăsc de moarte jurnalismul ăsta contemporan! Care compromite o meserie onorabilă, aleasă, de har şi cultură. Mă doare cumplit!(Am scris în titlu „Nimeni”, cu n mare, pentru că ăsta e numele adevărat al antrenorului!)
NICOLAE STANCIU

Lasă un răspuns

