Avem utilaje de deszăpezire, avem cauciucuri”de iarnă”…Nu avem picheri!

„Isteria televizionistică”-aşa cum corect şi inspirat definea colegul Alexandru Gruian noua avalanşă de înspăimântare a populaţiei, reia cu înverşunare o temă banală, în fond. De când există ele, televiziunile, dar acum cu o agresivitate aproape nebună şi cu o nedisimulată supărare că oamenii nu mor câţi şi cum vor ele de îngheţaţi! Reiau şi eu un mai vechi post de pe acest blog, revăzut şi adăugit, cum se spune…Deci:
Când cade prima ninsoare, iar dacă e însoţită şi de un viscol, România îngheaţă, paralizează, moare!…Trenurile se opresc, maşinile nu pornesc, marea se zburleşte. Noroc că nu mai avem flotă, şi nu ni se blochează vapoarele. Aeroporturile nu mai operează pentru avioanele companiilor noastre, care nu au bani pentru degivravrea aparatelor de zbor… Dar,înainte şi în timpul primei ninsori, primului viscol, ni se transmite, anul acesta chiar de către premierul Victor Ponta şi secundul său Gabriel Oprea, la tv., câte zeci şi sute de utilaje sunt pregătite pentru deszăpeziri; câte miliarde de lei s-au cheltuit pentru deszăpeziri…Care deszăpezire, domnule, că iarna a început ieri, şi-n două ore Ţara s-a blocat????!!!
Sume enorme se cheltuiesc aiurea,an de an, dar numai pe drumuri nu ajung! Utilajele înţepenesc tocmai când e nevoie de ele, sau nu ajung unde e necesară prezenţa lor.
De-acum doi ani, când scriam pe tema asta, a devenit obligatorie echiparea tuturor vehiculelor cu anvelope „de iarnă”! Pentru evitarea situaţiilor care au isterizat din nou televiziunile. Dar în primele ore sute de maşini au rămas blocate pe drumuri nedeszăpezite de utilaje, sau au fost implicate în zeci de accidente rutiere cauzate de zăpadă şi viscol. Care e eficienţa anvelopelor „de iarnă”??? Apropo. Nu am auzit de nici o statistică din care să aflăm cu cât a scăzut numărul accidentelor faţă de anii când nu erau obligatorii aceste înşelăciuni comerciale! Interese de afaceri, comerciale, globale, la care firesc a raliat şi România, de voie, de nevoie, care însă nu s-au dovedit eficace la nivelul publicităţii. Şi atunci au fost legiferate ca obligatorii, chiar dacă nu rezolvă circulaţia pe timp de iarnă. Nici la nici la noi, nici aiurea…
… Am cunoscut, cu mulţi ani în urmă, pe unul dintre anonimii drumari, de fapt unul celebru în meseria sa, inginerul Titus Filimon, cu ascendenţe devene, dar consacrat în Capitală… Care mi-a povestit că, între Bucureşti şi Castelul Peleş, indiferent de vitregia iernii, NICIODATĂ nu s-a întâmplat ca drumul să nu fie…negru, adică deszăpezit! Asta, spunea el, datorită faptului că pe acest traseu „regal” s-a păstrat tradiţia meseriei de picher, transmisă din tată-n fiu, generaţii de-a rândul, care picheri, la primul fulg de nea, ieşeau pe drum cu mătura, lopata, roaba cu nisip amestecat cu sare, şi-şi făceau rondul cât timp era nevoie…Dar nici picheri nu mai avem. Ne-am modernizat. Avem utilaje. Scumpe, costisitoare, dar care înţepenesc la primul fulg de nea…Avem şi cauciucuri antiderapante, „de iarnă”. Care au îmbogăţit fabricanţii şi comercianţii…
NICOLAE STANCIU

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: