Merci, adică: MERSI, MICHEL PLATINI!

Ceea ce pare a fi, încă din titlu, o slugărnicie tipic românească, nu va fi aşa! Va fi, îmi doresc şi sper, un omagiu datorat unui mare jucător, unui uriaş al anilor 80, pe care…bătrânul cronicar, pe-atunci ceva mai tânăr, l-a văzut pe viu, de-aproape, în două meciuri care au decis campioana Europei în 1984! La EURO. În miezul anilor de glorie a actualului preşedinte al UEFA. Nemeritat ironizat şi demonetizat de unii confraţi cu apelativul „prietenul lui naşu Sandu”. Căci nu aşa- zisa pritenie cu Sandu a adus finala Europa la Bucureşti, ci politica forului european al fotbalului, de lărgire şi acoperire, de angajare în organizarea marilor competiţii a cât mai multor federaţii naţionale, şi din estul continentului. Cum urmează şi Campionatul european din Polonia şi Ucraina…Care, dacă am fi fost o ţară mai credibilă, mai serioasă şi…europeană, putea fi din…România şi Ungaria! Dar nu Platini e de vină că nu e aşa, şi nici măcar Mircea Sandu…Apropo. Ieri seară, pentru câteva minute, cât am văzut la televizor că, din avion, şi o parte din Bucureşti poate arăta a civilizaţie, chiar i-am iertat lui Sandu toate porcăriile care murdăresc fotbalul românesc din cauza lui directă şi a guralivului de Mitică care(sic!) ia minţile tuturor repoterilor de sport de la cele mai proaste televiziuni „de specialitate” din lume, Gsptv şi sport.ro! Asta până ce speakerul…UEFA ne-a salutat cu „Bună seara, Budapesta”! Moment în care l-am urât chiar şi pe Platini…Apoi, mi-am dat seama că meritam…confuzia de identitate. În fond, pentru ce să ne cunoască lumea, Europa, numele Capitalei? Pentru comportamentul golănesc, de capitalism sălbatic, scumpind camerele de hotel la preţuri de…Dubay, cerându-le spaniolilor 25 de lei pe un mic, trimiţând în întâmpinarea lor, la aeroport sau pe centrul vechi, nişte proaste să numere halbele şi sticlele de bere băute şi pentru a-i provoca pe oaspeţi, aidoma unor codoaşe matroane de bordele, sau peşti de curve, să se uite după dosuri de trecătoare autohtone prin zonă, nici ele chiar întâmplător aflate acolo mai mult dezbrăcate…
Uitând porcăriile astea tipic româneşti, mi se pare mai comod ca spaniolii să creadă că s-au aflat la Budapesta…Cât despre meci, voi spune doar că soarta de umili ai Europei ne-a procopsit cu un meci de cel mai redus interes european, interes…basc, nici măcar spaniol, după marea lor dezamăgire provocată de Barcelona şi Real Madrid…
Deci, mersi Platini! Nu atât pentru cele trei trofee Balonul de Aur, ori cele trei titluri din 1984: campion al Italiei cu Juventus, al Cupei Cupelor, şi al Europei, cu Franţa! Pentru întregul palmares mul mai bogat… Cât pentru semifinala de la Marsilia, cu Portugalia, care în minutul 97 conducea Franţa cu 2-1, goluri marcate de Jordao (2) , respectiv de Domergue, dar portughezii, visători, nu au închis jocul, voiau 3-1, însă acelaşi Domergue a făcut 2-2, în minutul 115, iar unicul Platini a înscris, în min.119, golul pentru finala din „Parc des Princes”. După finala cu Spania, 2-0, egala României în grupă, la St. Etienne, L’Equipe titra:” A câştigat cine trebuia…Franţa a învins!” Iar subsemnatul transmitea la Deva: „Meciul final a fost al lui Tigana…Tigana e cel mare, dar Platini a fost strălucitor în întregul turneu”…
NICOLAE STANCIU

2 răspunsuri la Merci, adică: MERSI, MICHEL PLATINI!

  1. adrian spune:

    Parca tot mai mult ne indreptam spre un titlu la Vaslui(unde apa nu-i,lumina nu-i ,da-l in ….Vaslui),asa striga galeria cfr la finala cupei de acum 2 ani disputata la IASI unde am fost la meci.Ce spui de BELU si echipa lui,felicitari.Am vazut un meci ffff dubios M.CITY – QPR,chiar si la englezi fotbalul e murdar.

    • Cred că Vasluiul e cea mai îndreptăţită la titlu, dar CFR mai are şanse dacă la rejucare câştigă. Walter şi Bornescu au jucat pentru Gigi, şi-n meciul direct, ce gal a luat tembelul pe colţul lui, scurt, şi la Dinamo, unde au primit valiza lui Gigi, şi cu scandalul declanşat de Bornescu, la golul lui Cadu…De gimnastică sunt legat direct, am plâns de bucurie la transmisiile în direct, de bucurie că mi s-a împlinit cronica de-acum un an, aia cu: ” Fără tine, Tavi, am fost mai…”, caut-o pe blog…Am avut şi eu o parte de contribuţie la mutarea lotului la Deva…

Lasă un răspuns

