TELEVIZIUNEA care îi ia piuitul lui TURTURICĂ…

Era pe vremea schimburilor de experienţă, că aşa i se spunea atunci, „experienţă”, nu „expertiză”, ca azi (care de fapt este cercetarea de specialitate a unei boli, unui deces, unui defect etc.), dintre redacţii, noi, ziarul din Deva, ajunseserăm, datorită valorii ziarului, atestată oficial, la vreo patru schimburi internaţionale, cu gazete din Halle (RDG), Gdansk (Polonia) unde chiar eu am deschis, în 1973, seria plecărilor noastre către…Baltica, Ljubljana (actualmente Slovenia) şi Doneţk(Ucraina)… La a doua mea deplasare în Halle, la ziarul ” Freiheit”, în vara lui 1986, redactorul şef Dieter Kruger, după ce m-a instalat la casa de oaspeţi a redacţiei, mi-a pornit televizorul şi se lăuda cu cele cinci posturi tv redegiste, specificând însă că acestea nu pot neutraliza cele vreo 12 televiziuni din ţara mamă, RFG, care făceau apologia capitalismului şi otrăveau conştiinţele nemţilor „democraţi”…Şi aşa, ca din întâmplare, mă întreabă: voi câte ore de emisie tv aveţi în România? De parcă nu ar fi ştiut, chiar din „Drumul socialismului”, care în fiecare dimineaţă se afla pe biroul său…I-am răspuns: între 18 şi 20! A clipit complice…
Astăzi TVR, cu toate cele nu ştiu câte canale proprii (plus HD Tv, care o obseda pe madama Turcan, membră a consiliului de administraţie al SRTV, că de ce Alexandru Sassu ţine neaparat să înfiinţete „Hunedoara Tv”), TVR este o TELEVIZIUNE DE PARTID! Cum Ceauşescu nici nu ar fi îndrăznit să viseze! Şi face politică şi propagandă partidului de guvernământ, zeci de ore zinlic, într-o manieră în care televiunea aceea amărâtă şi hulită de fel şi fel de activişti contemporani, care emitea doar două ore pe zi (între 18 şi 20), nu reuşea în nici un caz, nici măcar fizic, cu atât mai puţin intelectual şi cu atâta devotament, ca să nu zic servilism, să slugărească, iresponsabil şi neprofesional, puterea zilei!
Ba chiar susţin că şi sub mandatul celui mai slab şi nelalocul său preşedinte-director-general, Alexandru Sassu, fost pesedist, oricum fost fesenist, fost pedist, TVR era mai neutră, mai obiectivă, mai echidistantă, mai profesionistă decât oficina asta de partid! Urmăriţi emisiunile „Prim-plan”, „Judecă tu”, urmăriţi ce e la gura „marilor” jurnalişti Rodica Culcer, Dan Tapalgă, Costi Rogozanu, Pătrăşcoiu, Alina Stancu, băbătia aia de Tia Şerbănescu, dată afară de la România liberă, prin anii 90, ca fostă securistă, Mircea Marian, Oana Lupea, invenţia asta nouă, cu nume predestinat, Avramescu, Andreea Pora, şi să nu-l uit pe Dan Turturică, care credeam că se bâlbâia numai când vorbea, ca orice bâlbâit, dar bag seamă, că o făcea numai când trebuia să fie obiectiv, echidistant, la Evenimentul zilei…Acum, aflat în serviciu de partid, comandat, îi turuie gura ca nepoatei mele, Puşica, când are de vorbit cu un reprezentant al opoziţiei, şi tace mut, nici măcar nu se bâlbâie, când e la masă cu un reprezentant al puterii, iar dacă e unul mare, Turturică devine preş… Şi-şi pierde piuitul…
Dar televiziunea „publică” , deci pe banii noştri, nu are bani pentru transmiterea meciurilor din Liga 1, de organizarea Cerbului de aur, de meciurile lui Bute, de multe manifestări de interes general, public, de emisiuni şi programe în folosul populaţiei… Cei enumeraţi şi încă nu ştiu exact câţi alţii ca ei au lefuri nesimţite, pentru că fac ceea ce zicea Dinescu despre Pora…
NICOLAE STANCIU

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: