Săraca Românie!Săracii români!

Deşi, modest cum sunt, n-o să mă laud cu … Universităţile mele, precum Maxim Gorki, despre care cititorii născuţi după 1960 nici n-au auzit, spre fericirea lor, pot să spun că tot ce am învăţat de la dascălii mei, adevărate pietre de hotar în materie, despre vrednicia neamului nostru, mi se pare, de ceva vreme, o mistificare, ca să nu zic minciună!  Oameni pe care i-am iubit, mai puţin pe Mihai Roller, a cărui carte de Istorie a României, de liceu, grea cât o cărămidă, o uram cu toţii, inclusiv cei câţiva   care au absolvit Istoria, pentru că în ea nu am mai găsit nimic din poveştile eroice despre strămoşii daci, despre Domnii şi Voievozii  români, aflate  de la  primul nostru dascăl, învăţătorul Ioan Raica, nume afişat pe frontonul Muzeului din Sebeş. Istorici cu greutatea titlurilor academice pe umeri şi a zeci de ani de studii şi săpături arheologice, a rafturi întregi de studii, cărţi, tratate şi conferinţe, precum Constantin Daicoviciu, care mi-a fost rector, Ştefan Pascu, decan, apoi rector, iar mai apoi oaspeţi de seamă, pe rând sau împreună , la întâlnirile tineretului cu Istoria, de la Costeşti, la care ziarul nostru era coorganizator, ori vecinul  dr. docent Octavian Floca, ne-au învăţat să credem că chiar ar fi ceva de capul nostru de ROMÂNI!

Ziceam că, de-o vreme, trăiesc tot mai dureros sentimentul că dascălii mei dragi m-au minţit. Şi că, România, dar mai ales noi, românii, suntem nişte neica nimeni, oameni de nimic, fără trecut, fără Istorie, fără cultură, fără cultul onoarei, muncii, cinstei, demnităţii, fără toate acele virtuţi despre care ne vorbeau dascălii amintiţi, adevăraţi dascăli ai tuturor românilor. Nota bene. Ar mai fi unul, poate chiar mai mare şi mai onorabil: Nicolae Iorga. Pe care, după ce ni l-au ucis o dată sovieticii, l-au mai ucis,  a doua oară, nişte ‘ democraţi ‘,după 2004…Şi mă întreb acum: oare ce ne determină să ne comportăm în toate cele, pe stradă, la şcoală, în Parlament, la judecătorie, la tribunal, la poliţie, la grădinţă,la ghişeu, la bancă, la partid, la primărie, la prefectură, la piaţă,ca nişte sălbatici, hoţi, bandiţi şi curve?????

Oare nu sărăcia? Care ne macină de vreo 2000 de ani. Deşi se zice, şi o vreme chiar am fost o ţară bogată, că pământul ăsta este binecuvântat cu toate bogăţiile. Care ,chiar mai sărăcite după mii de ani de exploatare a zăcămintelor, tot n-ar  justifica o asemenea crâncenă sărăcie în care trăim noi…ROMÂNII. Cum ni se adresează tot mai mulţi politicieni de doi bani. Din cauza cărora, din vina cărora  suntem săraci, în ultimii 2000 de ani… Noi, cei, azi, vreo 18 milioane de români. Iar ei, azi vreun milion, acum vreo 70 de ani , doar circa 200 de mii, de îmbogăţiţi sau bogaţi autentici, din tată-n fiu, ni se adresează nouă cu  ROMÂNII …trebuie să ştie…sau să afle… Mai exact să tacă… Vorbesc ei, cei puţini. Dar bogaţi. În numele nostru, celor mulţi.

Şi eu să-i mai cred pe dascălii noştri, ai neamului? Că suntem urmaşii unui popor demn ,neatârnat? Dar a ai cui urmaşii naibii  suntem?  Ai lui Decebal? Dar şi acela a fost trădat de ai lui… Poate mai mult ne tragem din urmaşii păgânului Traian. Că aşa ne comportăm, păgân, mai mult a Berlussconi decât a Da Vinci…

Lasă un răspuns

